tisdag 10 januari 2012

Första inlägg och en liten introduktion

Efter en hyfsat stor efterfrågan under ett par av de ölprovningar jag höll under hösten och vintern så har jag nu äntligen kommit loss och startat en blogg om vad det är för allt smått och gott som jag häller i mig. Från början var det tänkt att bara handla om öl, då folk fick nys om att jag är en sådan hopplös nörd som skriver ner precis alla nya ölsorter jag provar, och sedan jag började dricka öl för ungefär fyra år sedan kommit upp i, till dags dato, 438 stycken, och det var att följa just detta som folk var lite småintresserade av att följa. Men eftersom jag numer dricker ungefär lika mycket whisky som jag dricker öl så tänkte jag att då är det väl lika bra att ta med det också, det finns ju folk som är intresserade av det också.

Så då kändes det ju lika bra att ta med allt av dessa slag, så allteftersom så kommer det väl trilla in, utöver en hel del öl och whisky, en och annan bourbon, lite starkviner, kanske en eller annan rom eller cognac.

Jag lär väl hålla folk uppdaterade på var och när jag har mina nästa provningar om någon skulle vara intresserad av att trilla in, så jag hoppas det kan vara något som tilltalar mina eventuella läsare.

Skål!
/Jäger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar